Zo krijg je grip op je leefstijl tijdens het thuiswerken

Door de verspreiding van het coronavirus wordt er aanbevolen om zoveel mogelijk thuis te werken. Op deze manier zorg je voor jezelf, en ook voor anderen.

Het positieve eraan: verleidingen van feestjes, etentjes en andere sociale evenementen heb je nu niet. Maar het ritme wat je normaal gesproken hebt, is er nu ook niet…

Ik geef je tips, om ook tijdens het thuiswerken gezonde keuzes te maken en jouw doel te behalen!

Houd je ritme vast

Het is een stuk lastiger om je aan je ritme vast te houden, nu dat je thuis werkt. De was stapelt zich op en de kinderen vragen om aandacht.

Het kan helpen om je actief te voelen door, net als normaal gesproken, je klaar te maken voor werk. Start de dag met een douche, kam en föhn je haar, doe eventueel een likje mascara op en trek je normale kleding aan.

Plan je ontbijt in, maar ook welke werkzaamheden je wanneer doet. In deze planning is het belangrijk om ook koffie- en theemomentjes op te nemen. Zo weet jij waar je aan toe bent!

Mocht er de mogelijkheid en de ruimte voor zijn, ga op een vaste werkplek werken. Zet een pot thee voor jezelf hier neer of een kan water, zodat je voldoende drinkt.

Haal ook nu zo min mogelijk verleidingen in huis

Nadat half Nederland aan het hamsteren in geslagen, is het verleidelijk om dat ook te doen. Want wat als jij straks zonder komt te zitten? Gelukkig worden de verse producten die jij nodig hebt dagelijks aangeleverd bij de supermarkt. Het is handig om wat vlees of vis in de vriezer te leggen en bijvoorbeeld wat diepvriesgroenten, zoals broccoli- en bloemkoolrijst. Met deze ingrediënten tover je altijd een verantwoorde koolhydraatarme maaltijd op tafel.

bloemkoolrijst
Bloemkoolrijst voor in de vriezer

Leg de verleidingen voor je kinderen of je partner ergens anders neer… bij voorkeur uit het zicht. Of vraag of zij dit willen ‘verstoppen’.

Haal wat PowerSlim ‘snacks’ in huis, zodat je een gezond alternatief hebt. Denk bijvoorbeeld aan de Powerslim chips, de chocoladeparels, de toastjes of de paaseitjes. Deze laatste mag je 1 per dag.

Koolhydraatarme BBQ chips van PowerSlim
Koolhydraatarme BBQ chips van PowerSlim

Voldoende beweging

Het is belangrijk om ook in je planning een momentje op te nemen om je benen te strekken. We boffen met het weer, dus maak hier zoveel mogelijk gebruik van! Indien de tijd en je gezondheid het toe laten natuurlijk ;).

Home workout

Naast wandelen en fietsen zijn er nog andere vormen van bewegen, waardoor jij fit blijft. Wat dacht je van een home workout? Er zijn talloze filmpjes op YouTube te vinden. Zoals de gratis yogalessen van Yoga With Adriene.

Wil je de workout wat zwaarder maken en heb je geen sportattributen in huis? Flessen en rugzakken volstaan ook!

Meer thuisblijf beweegtips vind je in de blog ‘Boost je immuunsysteem tijdens het thuisblijven met deze 4 beweegtips’.

Blijf sociaal!

Naast je fysieke gezondheid, is het ook belangrijk om ook voor je mentale gezondheid te zorgen. Gelukkig leven we in een tijdperk waar telefoons nu de oplossing kunnen bieden. Facetime, Skype of beeldbel via Whatsapp je vriendin tijdens het koken, of tijdens je workout. Op deze manier kunnen jullie toch nog samen dingen ‘doen’ en beleven.

Zorg goed voor anderen en zorg goed voor jezelf!

PS Heb je aanvullende tips? Dan horen we deze graag van je. Laat hiervoor een berichtje achter in het reactieveldje onderaan deze pagina.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now ButtonBel ons nu!