snel afvallen zonder hongergevoel

Snel afvallen zonder hongergevoel: 3 onmisbare tips

Wil je afvallen en dus zo snel mogelijk van je overtollige kilo’s af? En vraag jij je af hoe je dit het beste kunt aanpakken, zonder dat je een crash dieet moet volgen? Want je wilt wel afvallen, maar niet de hele dag sterven van de honger. Toch?

In deze video geef ik je daarom 3 onmisbare tips om snel af te vallen én daarbij zo min mogelijk honger te hebben.

Mocht je mij nog niet kennen, ik ben Eveline, diëtist en toegepast psycholoog en eigenaresse van afslankstudio Super Shape. Het is mijn passie om vrouwen te helpen bij het behalen én behouden van hun streefgewicht.

Oké, laten we beginnen met de 3 tips. Blijf kijken tot de laatste tip, want ze zijn alle 3 belangrijk. Daarnaast geef ik je aan het einde van deze video ook nog een bonus tip voor het allerbeste resultaat.

Kies een dieet waarbij het duidelijk is wat je wel en niet mag eten

Door een dieet te volgen met duidelijke richtlijnen weet je precies of je goed bezig bent of niet. Dit zorgt ervoor dat jij je gemakkelijker aan het dieet kunt houden en dus sneller resultaat zult zien. Bij een koolhydraatarm dieet is bijvoorbeeld direct duidelijk wat je wel en niet mag eten. Voedingsmiddelen die weinig koolhydraten bevatten zijn wel toegestaan, zoals vlees, vis en eieren. Voedingsmiddelen die veel koolhydraten bevatten zijn niet toegestaan, zoals brood, pasta, rijst en aardappelen.

Minder koolhydraten betekent meer vetverbranding

Uit onderzoek blijkt dat we (onbewust) bergen koolhydraten eten. Onder koolhydraten verstaan we zowel suiker als zetmeel. Koolhydraten zijn een enorm snelle energiebron. Daarom verbrandt je lichaam, even heel zwart wit gezegd, eerst koolhydraten en dan pas vet. Wanneer je de hele dag voedingsmiddelen eet met veel koolhydraten, zoals brood, fruit, vruchtensap en koekjes zal het lichaam eerst deze koolhydraten verbranden alvorens over te gaan op je vetvoorraad, zoals dat vetrolletje waar je zo graag van af wilt. Andersom werkt het ook, hoe minder koolhydraten je eet, hoe meer vet je verbrandt en hoe sneller je van die vervelende kilo’s af bent. Minder koolhydraten is dus meer vetverbranding. Minder koolhydraten betekent ook minder honger!
Koolhydraten zorgen voor pieken en dalen in je bloedsuiker. Deze zorgen op hun buurt weer voor een hongergevoel. Door minder koolhydraten te eten ervaar je minder pieken en dalen, wat ervoor zorgt dat je veel minder honger zult hebben.

Bonus tip: Geef je vetverbranding een enorme boost


Zoals eerder beloofd heb ik ook nog een bonus tip die ervoor zorgt de je hongergevoel enorm afneemt tijdens het afvallen. Van heel veel klanten hoor ik dat deze tip het verschil maakt tussen wel of geen resultaat tijdens het afvallen.

Wanneer je namelijk minder dan 40 gram koolhydraten per dag eet, kom je ook nog eens in ketose. Dit wordt ook wel de volledige vetverbranding genoemd. Hierdoor verbrand je niet alleen aanzienlijk meer vet, maar komen er ook ketonen vrij. En dit is een wonderbaarlijk stofje, want ketonen geven je hersenen een signaal dat je vol zit en niet verder moet eten. Het zorgt er dus voor dat je snel vet verbrandt zonder te sterven van de honger!


Let op!
Het is wel belangrijk om een koolhydraatarm dieet te volgen onder professionele begeleiding. Wanneer je geen uitgebalanceerd dieet volgt is de kans groot dat je tekorten oploopt of heel veel moeite doet en weinig resultaat boekt. Ik en mijn team kunnen je helpen om op een gezonde manier snel af te vallen. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now ButtonBel ons nu!