Koolhydraatarme tzatziki

Heerlijk voor bij de gourmet of in de koolhydraatarme wraps van PowerSlim. Deze tzatziki is toepasbaar op vele manieren en snel gemaakt. Koolhydraatarm en erg lekker. 

Aantal porties: 4 porties
Bereidingstijd: 15 min.

Koolhydraten per portie: 3,8 gram
Kcal per portie: 64 kcal
Eiwitten per portie: 5,6 gram

Geschikt vanaf fase: 1A

Benodigdheden:Knoflook
250 ml (magere) kwark
½ komkommer
2-3 tenen knoflook
Olijfolie
Oregano of bieslook
Peper
Zout

Zeef
Grove rasp

Bereidingswijze:
Was en schil de komkommer. Snijd hem doormidden en haal de zaadlijsten eruit. 
Rasp de komkommer met een grove rasp.
Doe de komkommerrasp in een vergiet en druk er zo veel mogelijk vocht uit.
Doe de kwark in een schaal en voeg de komkommer toe.
Pel de tenen knoflook en pers ze met de knoflookpers uit boven de kwark.
Meng alles goed en maak op smaak met peper en zout.
Voeg een scheutje olijfolie toe en roer goed.
Proef of je de smaak goed vindt en voeg eventueel nog wat peper of zout toe.
Garneer met een klein beetje oregano of bieslook.

Eet smakelijk!

P.S. Ik ben benieuwd wat je van dit recept voor koolhydraatarme tzatziki vindt. Laat het me weten door een berichtje achter te laten in onderstaand reactieveldje.

Print Friendly, PDF & Email
Print Friendly, PDF & Email

2 antwoorden op “Koolhydraatarme tzatziki”

  1. Lekker makkelijk. Heerlijk. Tip! Als je zout over de komkommerrasp doet onttrekt dit vocht en druk je het makkelijker uit.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Call Now ButtonBel ons nu!