Koolhydraatarme puree van koolraap

Koolraap is een echte seizoensgroente van eigen bodem met een zachte, lichtzoete smaak. Deze koolhydraatarme puree is heerlijk bij een stoofpotje.

Aantal porties: 4
Bereidingstijd: 15 min.

Koolhydraten per portie: 2 gram
Kcal per portie:
48
Vet per portie:
4 gram
Eiwitten per portie:
1 gram
Vezels per portie:
0,7 gram

Geschikt vanaf fase 1 van het PowerSlim afslankprogramma als bijgerecht.

Benodigdheden:
400 gram koolraap
Klontje boter
Kaneel

Staafmixer

Let op! Verwar koolraap niet met koolrabi of knolraap. Op deze website lees je hoe je de koolraap herkent en wat het verschil is met koolrabie en knolraap.

Zo ziet een koolraap eruit
Zo ziet een koolraap eruit

Bereidingswijze:
Snijd van de bovenkant van de koolraap een dikke plak. Dit gedeelte is meestal houtig. Snijd de rest van de knol in plakken van ca. 1cm dik. Schil, was en snijd de plakken vervolgens in reepjes of blokjes. 

Kook de koolraap in 10-15 min. gaar in ruim kokend water. Giet de koolraap af, voeg de boter toe en pureer het geheel met de staafmixer.

Strooi als laatste een snufjes kaneel over de puree, hierdoor krijg de puree een heerlijke zoete smaak.

Wist je dat kaneel een gunstige uitwerking heeft op je bloedsuikerspiegel? Hier lees je meer over de gunstige effecten van kaneel.


Eet smakelijk!

Tip: Heb je weinig tijd? Bij o.a. AH en Jumbo kun je gewassen en gesneden koolraap in de vorm van frietjes kopen.

P.S. We zijn benieuwd wat je van dit recept voor koolhydraatarme puree van koolraap vindt. Laat het ons weten door een berichtje achter te laten in het reactieveldje onder aan deze pagina. We horen graag van je!

Print Friendly, PDF & Email

6 antwoorden op “Koolhydraatarme puree van koolraap”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Call Now ButtonBel ons nu!