Koolhydraatarme bloemkool rijst

De ideale oplossing wanneer je zin in rijst hebt tijdens een koolhydraatarm dieet of gewoon om wat extra groente binnen te krijgen. Tijdens het PowerSlim afslankprogramma is dit recept toegestaan vanaf fase 1 (let op: 100 gram per keer).

Bloemkool rijst maak je door de bloemkool in kleine roosjes te snijden en deze vervolgens in de keukenmachine fijn te hakken tot kleine ‘rijstkorrels’. In een paar seconden ben je klaar! Een goede keukenmachine is hierbij een pre. Een blender is helaas minder geschikt. Persoonlijk vind ik het niet zo erg wanneer er wat grotere stukjes bij zitten.

Wil je nog sneller klaar zijn dan kun je ook kant en klare bloemkool rijst kopen bij bijv. AH.

Super snelle variant
Zet de bloemkool ‘rijst’ 1-2 minuten in de magnetron en je bent klaar!

Snelle pittige variant
Bij deze variant proef je de typische bloemkool smaak bijna niet. Zelfs als je niet van bloemkool houdt is dit een aanrader!

Benodigdheden voor c.a. 4 personen:

  • 1 bloemkool, fijn gehakt tot kleine ‘rijstkorrels’
  • 1 el olijfolie (met knoflook chilipeper aroma)
  • 1 fijngesneden ui
  • 1 fijngesneden rood pepertje / 1 tl sambal
  • 2 fijngesneden teentjes knoflook

Bereidingswijze

  1. Verwarm de olie in een koekenpan op middelhoog vuur.
  2. Fruit het uitje tot deze glazig is.
  3. Voeg de peper en knoflook en bak nog even kort mee.
  4. Voeg de “rijst” toe en bak het geheel een paar minuten.

Tip:
Van 1 bloemkool kun je een flinke bak maken. De rauwe ‘rijst’ blijft een aantal dagen goed in de koelkast, dat is dus heel handig om een grote hoeveelheid te maken. Invriezen gaat ook prima.

Eet smakelijk!

P.S. We zijn benieuwd wat je van dit koolhydraatarme recept voor bloemkool rijst vindt. Laat het ons weten door een berichtje achter te laten in het reactieveldje onder aan deze pagina. We horen graag van je!

Print Friendly, PDF & Email

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now ButtonBel ons nu!