Ben jij ook helemaal klaar met het advies om je snacktrek ‘gewoon’ te stillen met afleiding?

Je wilt graag wat kilo’s kwijtraken, vooral nu de zomervakantie in de verte lonkt. Want je hebt geen zin om je deze vakantie wéér te verstoppen achter een handdoek of pareo.

Vol goede moed ga je aan de slag met minder snoepen, gezonder eten en meer bewegen.

Je bent al een tijdje goed bezig, maar dan gaat het mis.

Na een zware dag plof je op de bank en voor je het weet, heb je het hele pak Bastogne-koeken op, inclusief een reep chocolade. Je baalt enorm van jezelf.

Waarom heb je dit gedaan? Je zou jezelf wel voor het hoofd kunnen slaan.

Als de volgende dag iemand je dan ook nog het  advies geeft om op zulke momenten ‘gewoon’ afleiding te zoeken, zou je diegene wel iets kunnen aandoen.

Alsof je dat niet al honderden keren hebt geprobeerd!!!

En weet je? Je hebt helemaal gelijk. Afleiding zoeken bij emotie-eten werkt meestal averechts.

Je drukt hiermee je emoties alleen maar verder weg, waardoor je alleen nog maar meer last krijgt van emotionele eetbuien. Met als gevolg dat ook de volgende afslank poging weer mislukt.

Zodra je zo’n eetbui ziet als een signaal dat er iets niet in balans is en dat je probeert iets weg te drukken met eten, kun je de negatieve spiraal van emotie-eten doorbreken.

Het goede nieuws: om hier meer grip op te krijgen, hoef je absoluut geen jarenlange therapie te doorlopen. Vaak zijn een paar aanpassingen en een vernieuwde kijk op zaken al voldoende om verbluffende resultaten te behalen.

Hoe je dit aanpakt ontdek je in mijn spiksplinternieuwe programma: ‘Grip op emotie-eten én je gewicht’.

Stel je eens voor: dat jij deze zomer vol zelfvertrouwen in je badkleding op het strand geniet van je vakantie.

Wil jij dat ook?

Meld je dan nu aan, we starten 26 februari.

Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *