Wat te doen als het afvallen even niet zo lekker gaat

Wat te doen als het (afvallen) even niet zo lekker gaat? Facebook Live uitzending

Iedereen heeft ze wel eens, dagen dat het lijkt alsof alles fout gaat. Je kijkt in de spiegel en voelt je dik, je haar zit niet goed en je favoriete broek zit in de was. Je hebt zin in iets lekkers, maar je bent op dieet. Na een dag hard werken kom je thuis en het hele huis staat op zijn kop. Als je dan eindelijk even tijd hebt voor jezelf ga je los op de chocolade of chips. Vervolgens baal je enorm van deze uitspatting en ben je enorm boos op jezelf. Het is je weer niet gelukt loser.

Wat kun je doen om uit deze negatieve spiraal te komen, zodat jij veel lekkerder in je vel zit?

Ik ben Eveline van de Waterlaat diëtist en toegepast psycholoog en eigenaresse van afslankstudio Super Shape en ik help vrouwen die niet lekker in hun vel zitten omdat ze te zwaar zijn weer die leuke zelfverzekerde vrouw te worden die ze graag willen zijn.

Ok, wat kun je doen om uit die negatieve spiraal te komen?

Het valt mij op dat wij vrouwen ons vooral focussen op wat niet goed gaat.
Ik ben maar 8 ons afgevallen i.p.v. 1 kg. Ik ben dan wel veel afgevallen, maar ik ben nog steeds te zwaar. Ik ben vandaag toch al de mist in gegaan, dus nu maakt het allemaal niet meer uit. Wat enorm stom dat ik dat gebakje niet heb kunnen afslaan.

Dit is echt zonde want dit kost ons enorm veel energie en levert ons niets op. Sterker nog, het drijft ons alleen af van waar we heen willen.

Daarom wil ik je uitdagen om je de komende week te focussen op wat wel goed gaat. Het liefst meerdere malen per dag. Evalueer bijvoorbeeld 3 keer per dag wanneer je thee/koffie drinkt wat er goed is gegaan de afgelopen paar uur. Ik durf te wedden dat dit meer is dan dat je in eerste instantie dacht. Het kunnen grote maar vooral ook kleine dingen zijn, zoals het feit dat jij je multivitaminen vandaag hebt ingevuld, of dat je de fiets genomen hebt i.p.v. de auto. Maar ook dat je ‘nee’ hebt durven zeggen tegen iets waar je geen tijd of zin in had.

Durf jij deze uitdaging aan?

Omdat we gemakkelijk terugvallen in oude patronen kan het handig zijn om een herinnering voor jezelf in te bouwen, bijvoorbeeld door een notitie in je telefoon te zetten die je 3x per dag herinnert om even na te gaan wat er goed gaat.

Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now ButtonBel ons nu!