vakantiekilo's verliezen

5 tips om je vakantiekilo’s zo snel mogelijk kwijt te raken!

Je riem die een gaatje losser moet, je broek die net iets meer knelt bij je benen. Herken jij dit aan het einde van je vakantie en baal je hier stiekem best wel van? Vraag jij je ook af hoe je die vervelende vakantiekilo’s er zo snel mogelijk weer vanaf krijgt? In deze blog geef ik 5 tips om je hierbij te helpen.

1. Geen excuses, start nu!

Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om je vakantiekilo’s eraf te krijgen. Er is altijd wel een reden om het afvallen nog even uit te stellen. Plan daarom voor jezelf een datum waarop je wilt beginnen met afvallen en stel deze niet uit. Merk je dat je iedere keer toch een excuus vindt om de start nog even uit te stellen? Ga dan bij jezelf na wat je motivatie is om af te vallen. Alleen wat lekkerder in je kleding passen, is vaak niet voldoende om het verliezen van je vakantiekilo’s boven aan je prioriteitenlijstje te krijgen. Kijk eens wat verder. Waarom wil je écht afvallen? Wellicht voel jij je zelfverzekerder als je wat kilo’s kwijt bent of heb je meer energie om leuke dingen te gaan doen. Wat motiveert jou om nu echt aan de slag te gaan?

2. Maak een planning

In mijn praktijk merk ik dat veel moeilijke momenten voorkomen hadden kunnen worden door een ritme aan te brengen in je eetpatroon en door je eetmomenten vooraf goed te plannen. Door een maaltijd over te slaan krijg je later op de dag lekkere trek en is het veel moeilijker om verleidingen te weerstaan. Ik adviseer vrouwen daarom 5-6 eetmomenten per dag aan te houden. Verder is het verstandig om de avond vooraf te plannen, wat je de volgende dag gaat eten.

3. Honger jezelf vooral niet uit!

Jezelf uithongeren is funest voor wie een dieet langer vol wil houden dan 1 dag. In mijn praktijk merk ik dat er nog steeds heel vaak wordt gedacht ‘hoe minder ik eet hoe sneller ik afval’. Dit is echt een onjuiste aanname. Je lichaam functioneert het beste als het voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Juist doordat je het ene moment te weinig eet, gaat je lichaam dit op een ander moment compenseren. De kans dat je zwicht voor iets lekkers is daarom veel groter. Zorg daarom dat je geen crash dieet volgt, maar juist een goed uitgebalanceerd dieet.

4. Bereid je voor op moeilijke momenten

Vlak na de vakantie zijn veel mensen nog in de vakantiestemming. De zwoele zomeravonden nodigen uit om ’s avonds nog even een wijntje te drinken of om lang in de tuin te tafelen met vrienden. Bereid je voor op dit soort moeilijke momenten door een ‘als….dan plan’ te maken. Bijvoorbeeld: Als ik een wijntje aangeboden krijg, dan zeg ik dat ik niet drink, omdat ik nog moet rijden. Door je voor te bereiden op moeilijke momenten is de kans dat je de verleiding kan weerstaan veel groter.

5. Samen sta je sterker

Weet je van jezelf dat je iedere maandag begint met afvallen en vervolgens dinsdag alweer gestopt bent? Zorg dan voor een stok achter de deur. Wij vrouwen zijn geneigd om alles alleen te willen doen. Maar dat is helemaal niet nodig. Door hulp in te schakelen van bijvoorbeeld een coach of een vriendin vergroot je de kans op succes enorm. Wist je dat alle succesvolle mensen een coach hebben die hen helpt om hun doelen te behalen? Kun je wel wat hulp gebruiken? Wij kunnen je hierbij helpen! vakantiekilo's kwijtraken

Kun jij een extra stok achter de deur gebruiken bij het behalen van je streefgewicht?

Schrijf je dan nu in voor mijn gratis online training. In 3 korte video’s geef ik je 3 tips waardoor je sneller af zult vallen en meer vet zult verbranden.

Je ontvangt de eerst video direct in je mail.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now ButtonBel ons nu!