5 koolhydraatarme terrastips

Heerlijk een middagje vertoeven op het terras. Maar wat nu als je een koolhydraatarm programma, zoals die van PS. food & lifestyle, volgt?

Deze vraag wordt mij regelmatig gesteld. Daarom geef ik je in deze blog 5 koolhydraatarme terrastips, zodat je gezellig mee kunt doen met de rest én je tegelijk kunt afvallen. Kortom wel de gezelligheid, niet de extra kilo’s.

1.      No alcohol

Bij de zomerzon en terras denken we al snel aan een wijntje of biertje. Maar een terrasje pikken zonder alcohol kan natuurlijk ook! Neem eens een glaasje light of zero frisdrank (cola light of Sprite), Spa rood of een Rivella. Net zo gezellig en dat zonder de calorieën. Daarnaast kan alcohol flink aantikken wanneer je aan het afvallen bent, helemaal in de zon. 

2. Vooruit, eentje dan…

Mocht je nu toch graag een drankje meedoen met de rest, ga dan voor een van onderstaande drankjes. Deze zijn laag in koolhydraten waardoor je niet uit ketose (volledige vetverbranding) raakt. Alcohol levert echter wel calorieën, zo’n 9 kcal per gram, daarom is het beter hier zo min mogelijk van te nemen. Wissel je drankje bijvoorbeeld af met een glas water of vraag om extra ijs. Zo kun je er langer van genieten en drink je toch minder! Hier lees je meer tips over alcoholische drankjes tijdens het afvallen.

 

Kcal

Koolhydraten

Droge witte wijn / rosé

65

1

Gin – Tonic light

85

0

Prosecco/Cava

65

0

Bacardi – Cola zero/light

80

0

Wodka – Spa rood

85

0


3. Bereid je voor op de lekkere trek

Neem voordat je het terrasje op gaat je PS. tussendoortje. Dit stilt de honger en maakt dat je niet zo snel in de verleiding komt wanneer er wat lekkere hapjes worden besteld. Je kunt er ook voor kiezen je tussendoortje te nemen wanneer de rest aan een stuk gebak of snacks zit. Zo heb je voor jezelf ook wat lekkers!

4. Wil je toch wat van de kaart bestellen?

Blijven jullie toch iets langer op het terras dan gepland en heb je geen tussendoortje meegenomen? Wanneer je iets van de kaart wil bestellen zorg dan dat je de koolhydraten mijdt. Mogelijkheden voor de lekkere trek zijn:

Charcuterie (fijne vleeswaren)
Olijven
Handje noten (geen borrelnootjes)
Frikadelletjes van de snackschaal
Kaasplankje of een paar blokjes kaas

Bovenstaande opties bevatten wel meer vet en dus calorieën dan je PS. tussendoortje.

5. Een goede voorbereiding is het halve werk

Tot slot: Maak van te voren afspraken met jezelf. Ga je lekker een terrasje pikken spreek dan met jezelf af wat je neemt. Ga je voor een alcoholisch drankje? Spreek dan bijvoorbeeld af dat je dit beperkt tot 2 glaasjes, en dat je in plaatst van wat lekkers je PS. tussendoortje neemt. Zo ben je goed voorbereid en kun je verleidingen beter weerstaan!

Ga je op het terras lunchen? Dan vind je deze blog vast ook interessant: 4 tips voor een koolhydraatarme lunch buiten de deur.

Geniet van het terrasweer!

Benieuwd of het PS. programma ook wat voor jou is?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek

Koolhydraatarme drankjes

Print Friendly, PDF & Email

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now ButtonBel ons nu!