Boost je immuunsysteem tijdens het thuisblijven met deze 4 beweegtips

Nu alle sportscholen en sportclubs hun deuren hebben gesloten is het lastig om aan voldoende beweging te komen. En dit terwijl deze week door een aantal wetenschappers duidelijk werd gemaakt dat bewegen juist erg belangrijk is voor onze weerstand! 

Daarom geef ik je 4 beweegtips om ervoor te zorgen dat jij in beweging blijft om je lijf en je weerstand in super shape te houden!

1. Haal een frisse neus

Nu iedereen thuis aan het werk gaat is een lunchwandeling een makkelijke manier om toch aan je beweging te komen. Op deze manier kom je even achter je scherm vandaan, kun je je gedachten verzetten en die frisse lucht is een fijne bijkomstigheid na zo’n dagje thuiswerken.

Vind je wandelen niet leuk? Doe oortjes in en zet een lekker muziekje, een leuke Podcast of luisterboek op, zo gaat de tijd veel sneller! Zijn de kinderen thuis? Neem ze dan mee op de step of loopfiets.

Natuurlijk kun je voor een rondje in de buitenlucht ook de fiets pakken om een mooie route te fietsen.  Is dit allemaal wat te gemakkelijk voor je? Skeeleren is ook een goede manier om even in beweging te komen en buiten te zijn (goed voor de been en bilspieren ook!).

2. Maak van je huis een sportschool

Er bestonden al vele online trainingsprogramma’s (zoals bijvoorbeeld Fitchannel). Nu de sportscholen hun deuren hebben moeten sluiten bieden zij soms ook hun aanbod online aan, hierdoor kun je vanuit huis toch met je groepsles meedoen. Kijk op de website van jouw sportschool of zij lessen online aanbieden.

Er bestaan daarnaast ook apps waarmee je oefeningen kunt doen. Sommige apps hebben een routine van maar 15-20 minuten, dat is prima in te passen in je dag. Er zijn zelfs workouts van maar 7 min. Geen tijd is dus geen excuus. ?

Tip van een Super Shaper: Vind je het saai om alleen te sporten? Dan is videobellen met een vriendin de oplossing. Kies samen een leuke workout uit en zet deze tegelijk aan terwijl jullie aan het videobellen zijn.

3. Ieder uur 5 minuten bewegen


In plaatst van de beweging te bundelen kun je ieder uur een klein beetje doen. Zo doseer je het over de dag, dat is niet alleen goed voor je fysieke gestel maar ook voor je concentratie! Eventjes weg van je werk om koffie of thee te zetten, te planken, een paar keer de trap op en af, touwtjespringen, dansen op een lekker nummer of een paar oefeningen met gewichtjes te doen.

4. Tot slot, bewegen door klusjes

Nu naar het werk gaan voor veel mensen niet mogelijk is hou je meer tijd over. Gebruik deze tijd om het huis een opknapbeurt te geven, een voorjaarsschoonmaak te houden, de tuin goed aan te pakken of de zolder op te ruimen. Hiermee verbrand je flink wat calorieën en het geeft je meer voldoening dan het bingewatchen van een serie op Netflix.

Ik ben heel benieuwd hoe jij ervoor zorgt dat je in deze tijd voldoende beweging krijgt. Heb je aanvullende beweegtips? Laat het me weten door een berichtje te plaatsen in het reactieveldje onderaan de pagina.

Ik hoor graag van je!

2 antwoorden op “Boost je immuunsysteem tijdens het thuisblijven met deze 4 beweegtips”

    1. Hoi Ineke,
      Wat knap dat je het lopen op de loopband zo goed volhoudt.
      Vaak worden dit soort apparaten vol enthousiasme gekocht en staan ze vervolgens stof te happen.
      Wat is jouw gouden tip?
      Groetjes,
      Eveline

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now ButtonBel ons nu!