3 manieren om geen eetlust te hebben tijdens het afvallen

In mijn praktijk krijg ik regelmatig de vraag: ‘Hoe val ik af zonder eetlust te hebben?’ En ook bij het op gewicht blijven is het ontbreken “van lekkere trek” een belangrijke succesfactor. In deze blog geef ik je 3 manieren die voorkomen dat je zin hebt om te eten tijdens het afvallen. Maar vooraf geef ik je eerst een belangrijke basisregel om goed te onthouden.

Wanneer je snel en gezond wilt afvallen zonder veel eetlust dan is het verstandig om weinig koolhydraten te eten. Weinig koolhydraten eten betekent meer vetverbranding! In de onderstaande 3 tips om af te vallen zonder dat je steeds zin blijft houden in eten ga ik hier verder op in.

 1.       Eet veel eiwitten in plaats van koolhydraten
Eiwitten verzadigen veel beter dan koolhydraten, omdat je lichaam een aanzienlijke hoeveelheid tijd en energie moet investeren om eiwit te verwerken. Omdat de verwerking veel tijd kost, blijf je langer verzadigd. Eiwitten zitten o.a. in vlees, vis, zuivelproducten, noten en peulvruchten.

2.       Eet veel vezels
Vezels zorgen er niet alleen voor dat je sneller een vol gevoel krijgt, maar ook dat je langer een verzadigd gevoel zult houden. Vezels zorgen er namelijk voor dat koolhydraten langzamer in het bloed worden opgenomen waardoor je minder snel eetlust krijgt. Vezels zitten voornamelijk in fruit, groenten en volkorenproducten.

3.       Eet minder dan 40 gram koolhydraten per dag
Wanneer je minder dan 40 gram koolhydraten per dag eet kom je in de volledige vetverbranding, ook wel ketose genoemd. Hierbij verbrandt je lichaam voornamelijk lichaamsvet en val je dus sneller af dan wanneer je lichaam de hele dag door koolhydraten moet verbranden. En omdat je zo weinig koolhydraten eet, zal ook je bloedsuikerspiegel laag stabiel zijn. Dit heeft als voordeel dat je veel minder eetlust ervaart. Trek hebben wordt namelijk mede veroorzaakt door hoge pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel. Een echte win win situatie dus. 

Helaas is het vrij moeilijk om met reguliere voedingsmiddelen uit de supermarkt minder dan 40 gram koolhydraten per dag binnen te krijgen. Een boterham bevat bijvoorbeeld al 16 gram koolhydraten. En producten uit de supermarkt die wel koolhydraatarm zijn, bevatten vaak veel vet, weinig eiwitten en kosten je veel tijd om te bereiden. Gelukkig zijn er nu ook koolhydraatarme producten te koop die op reguliere voeding lijken, maar veel minder koolhydraten bevatten en veel meer eiwitten, waardoor je sneller afvalt en minder eetlust hebt. 

Power Slim lijnzaadbrood

Een goed voorbeeld zijn  de producten van Power Slim. Deze leveren veel hoogwaardige eiwitten, weinig koolhydraten en veel vezels. Ze zijn gemakkelijk te bereiden en naast shakes zijn er ook veel vaste producten, zoals lijnzaadbrood, muesli, repen, wafels en pasta’s.

Heb je vragen n.a.v. deze blog of toevoegingen aan deze blog? Deel ze dan met ons via onderstaande reactieveldje.

Wil je graag persoonlijk advies over hoe je snel kunt afvallen zonder honger?
Maak dan nu een afspraak voor een gratis en vrijblijvend advies gesprek t.w.v. 80 euro.

P.S. Denk je dat dit artikel ook interessant kan zijn voor jouw vrienden? Deel dit artikel dan door hieronder op de Tweet, Like, Google+ knoppen te klikken.

Print Friendly, PDF & Email

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Call Now ButtonBel ons nu!