10.000 stapen voor een gezond en slank lichaam

Om gezond en slank te blijven zou je eigenlijk 10.000 stappen per dag moeten zetten. Helaas halen we vaak niet meer dan 6.000 stappen per dag. Om de extra 4.000 stappen per dag te zetten zou je eigenlijk iedere dag een half uurtje flink moeten doorwandelen.

Daarom vind je hieronder een paar tips die je helpen om voldoende te bewegen:

  • Meten is weten. Houd eens bij hoeveel je beweegt. Een heel handig hulpmiddel hierbij is een stappenteller.
  • Plan beweging in je agenda. Als we het druk hebben dan schiet sporten/bewegen er al snel bij in. Plan daarom iedere week een aantal momenten in waarop je gaat bewegen.
  • Een half uurtje per dag telt ook mee. Vaak denken we dat we meteen naar de sportschool moeten om te bewegen, maar een gezellige wandeling met een vriendin is zeker zo gezond.
  • Zoek een beweegmaatje. Samen kom je verder dan alleen. En het is ook nog eens een stuk gezelliger!
  • Er zijn heel veel apps die je helpen om extra te bewegen. Zo ook deze gratis wandel app: Blokje om. Deze app geeft je elke keer een nieuwe wandelroute. Aan de hand van je locatie en de afstand die je wil gaan lopen genereert de app een route. Vind je de route niet leuk of wil je een andere kant op wandelen, druk dan op de refresh-knop om een nieuwe route te maken. Bij elke wandeling krijg je na afloop ook nog eens de verbrande calorieën te zien, en of je een van de awards hebt gehaald. Zo kun je bijvoorbeeld de lunchloper award of de frisse neus award halen!

Voor Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.agisweb.blokjeom&hl=nl_NL

Voor IOS:
https://itunes.apple.com/nl/app/blokje-om/id478308756?mt=8

Heb jij aanvullende tips? Dan hoor ik ze graag! Laat hiervoor een berichtje achter in onderstaand reactieveldje.

Succes!

Bron: puurgezond.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now ButtonBel ons nu!